دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1403 - 12:38

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سوی مهارت محوری دنبال می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.
کد خبر : 927830

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در بیست و ششمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتبرگزار شد با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، اظهار کرد: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

وی افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی بوده که در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه بوده، ادامه داد: جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمد‌های شهریه به سمت درآمد‌های غیر شهریه، حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش‌های جهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

ملکی‌چوبری با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه با رویکرد تعالی بیشتر و با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحد‌های دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آنها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، مطرح کرد: این دانشگاه آزاد ۷۰۰ عضو هیئت علمی و نخبگانی دارد که ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته